Möte 6
Kvinnan (Crystin) vill att vi skall eskortera bort henne och hennes far (Haddin) från området då det är osäkert för magiker.
Dock är pappa en surgubbe och vill inte flytta sig. Så vi får övertyga honom.
Under tiden vi håller på dyker ett nytt problem upp. En inkvisitor och dennes anhang närmar sig.
3 goblins, 3 orcher, 3 skelett och inkvisitorn själv. En nekromantiker, så trevligt.
Vi bankar skiten ur dom, men Mordek är farligt låg på surges efteråt, han har verkligen blivit allas favoritslagpåse.
Ett necklace of resistance som Kiri får och lite guld.
Sedan beger vi oss in i skogen efter att ha druckit något som svalkar av luften runt oss.
Första mötet är med tre brända personer, en av dom lever märkligt nog. En magiker som trodde hans skyddsmagi kunde leda dom genom skogen. Han är helt chockad och vill bara tillbaka igen. Och har dåligt samvete för hans kompisar dött.
Ett par av oss eskortera honom (Thoradin, Mordek, Kiri och Carric) till skogbrynet och ger tillbaka de pengar vi hittade på honom och hans vänner.
Därefter ansluter vi oss till de andra.
En firegoblin kommer på hastigt besök jagad av två firebats. Vi lyckas rädda goblinen och han tackar oss med att säga att djurlivet är rätt varmt och att vi skall hålla oss på vägen. Firebatsen återupplivades också om man inte sprider deras aska som de blir till när de dör.
Det verkar också vara en bra ide att hålla sig på avstånd från djurlivet, allting har eldauror.
Därefter kommer vi till en bro där en Gnomebyggd vagn tycks ha krashat genom bron. Både Kiri och Aerulf vill undersöka närmare. Det blir Aerulf som firas ner till vagnen och triggar en massa små fladdermöss (swarms) som anfaller oss uppe på bron.
Efter att Torrent slängt alla sina dailys så kommer vi ur den fällan. Alla ligger väldigt risigt till och vi behöver vila.
Kärran ger en last guld och 24 drycker som gör en immun i skogen. Ett bra kap.
--- Extended rest ---